BYTEN OCH RETURER


Om varan inte passar
Du har full returrätt i 14 dagar med förutsättningen att varan returneras i orginalskick; det vill säga oanvänd och med samtliga etiketter och förpackningar bibehållna. Självklart har du rätt att prova varan. På grund av hygieniska skäl omfattas dock ej örhängen av ångerrätten. 

 

Byten och returer
Du betalar själv din returfrakt tillbaka till oss, förbetalda retursedlar skickas endast ut vid godkända reklamationer. Vid en godkänd retur måste varan vara oss tillhanda senast det datum som anges vid ditt köp. Vid en retur återbetalas den första frakten á 120:- (150:- utrikes) om du returnerar alla varorna vid köpet. Om du endast returnerar delar av köpet återbetalas inte frakten.

När din retur är administrerad kommer du att få bekräftelse på detta via mail. Administreringen sker vanligtvis 5-7 arbetsdagar efter det att vi mottagit din retur. Vi återbetalar den ursprungliga köpesumman exklusive frakt- & expeditionsavgifter.

Varor kan endast skickas tillbaka med ett returnummer. Det är ditt ordernummer som är ditt returnummer. Det fyller du i på retursedeln som kommer med ditt paket. Ej ifylld retursedel vid retur debiteras 400:-. Önskar du byta till annan produkt ber vi dig returnera din beställning och lägga en ny. Returer får ej skickas mot postförskott.Om du saknar en retursedel, maila hello@monroeworld.se så skickar vi en ny retursedel i pdf-format till dig.

Vi skickar inga returetiketter att sätta på paketet.

Vi råder alla våra kunder till att skicka sina returer med PostNords Rekommenderade (REK). Detta för att du skall kunna spåra ditt paket samt få ersättning av PostNord om det mot förmodan skulle komma bort. Du är juridiskt ansvarig för varan tills dess att den ankommit till Monroeworld. Varor som inte kommit fram återbetalas ej. 


 

Returadress:

Monroeworld
Box 5876
102 40 Stockholm

 

Öppet köp/retur gällande julklappar
Varor handlade i december månad har öppet köp hela månaden. Returen måste dock vara oss tillhanda senast den 30 december.

Reklamera en vara
När du mottagit din vara är det viktigt att du omgående inspekterar den. Vid skadat paket måste du reklamera detta direkt på plats hos utlämningsstället. Vi ställer höga krav på våra leverantörer och garanterar att de varor du beställt av oss levereras felfria. Skulle du trots detta ha mottagit en defekt eller fellevererad vara beklagar vi verkligen och ber dig kontakta vår kundtjänst hello@monroeworld.se så snart som möjligt. 

Beskriv kortfattat vad som är fel 
med produkten och bifoga ett bildunderlag. Vid en godkänd reklamation skickar vi dig en retursedel via mail. Denna retursedel ger dig fri frakt tillbaka till oss, andra returkostnader ersätts ej. Om en reklamationstvist skulle uppstå följer vi alltid ARN - Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.


Skötselråd för päls
Päls bör endast kemtvättas av auktoriserad läder/pälsspecialist. Direkt värme förstör materialets yta. Undvik öppen eld, eluppvärmda bilsäten etc. Äkta päls kan fälla och har en naturligt varierad hårstruktur - detta är alltså inte en orsak till reklamation. Kaninpäls kan fälla mer än vanlig päls, vilket är naturligt.

Outhämtade paket
Vi fakturerar 400 kr för outhämtade/olevererbara paket samt paket returnerade utan ifylld retursedel.