BYTEN OCH RETURER


Om varan inte passar
Du har full returrätt i 14 dagar med förutsättningen att varan returneras i orginalskick; det vill säga oanvänd och med samtliga etiketter och förpackningar bibehållna. Självklart har du rätt att prova varan. På grund av hygieniska skäl omfattas dock ej örhängen av ångerrätten. 

 

Byten och returer
Du betalar själv din returfrakt tillbaka till oss, förbetalda retursedlar skickas endast ut vid godkända reklamationer. Vid en godkänd retur måste varan vara oss tillhanda senast det datum som anges vid ditt köp. Vid en retur återbetalas den första frakten á 120:- (150:- utrikes) som du betalade vi köp.

När din retur är administrerad kommer du att få bekräftelse på detta via mail. Administreringen sker vanligtvis 5-7 arbetsdagar efter det att vi mottagit din retur. Vi återbetalar den ursprungliga köpesumman exklusive frakt- & expeditionsavgifter. 

Varor kan endast skickas tillbaka med ett returnummer. Det är ditt ordernummer som är ditt returnummer. Det fyller du i på retursedeln som kommer med ditt paket. Returer får ej skickas mot postförskott.

Vi skickar inga returettiktetter att sätta på paketet.


Önskar du byta till annan produkt ber vi dig returnera din beställning och lägga en ny. Vill du enbart byta färg eller storlek på din vara ber vi dig maila kundtjänsten för att reservera det plagg du önskar byta till. I annat fall kan det hända att varan säljs slut innan vi tagit emot och administrerat ditt byte.

Vi råder alla våra kunder till att skicka sina returer med 
PostNords Rekommenderade brev (REK). Detta för att du skall kunna spåra ditt paket samt få ersättning av PostNord om det mot förmodan skulle komma bort. Du är juridiskt ansvarig för varan tills dess att den ankommit till Monroeworld. Varor som inte kommit fram återbetalas ej. Du kan enbart göra en retur med PostNord, andra bolag godkännes ej.

 

Returadress:

Monroeworld

Box 5876

102 40 Stockholm

 

Öppet köp/retur gällande julklappar
Varor handlade i december månad har öppet köp hela månaden. Returen måste dock vara oss tillhanda senast den 30 december.

Reklamera en vara
När du mottagit din vara är det viktigt att du omgående inspekterar den. Vid skadad paketering reklameras detta direkt på plats hos utlämningsstället. Vi ställer höga krav på våra leverantörer och garanterar att de varor du beställt av oss levereras felfria. Skulle du trots detta ha motagit en defekt eller fellevererad vara beklagar vi verkligen och ber dig kontakta vår kundtjänst hello@monroeworld.se så snart som möjligt. 

Beskriv kortfattat vad som är fel 
med produkten och bifoga gärna ett bildunderlag om du har möjlighet. Vid en godkänd reklamation skickar vi dig en retursedel via mail. Denna retursedel ger dig fri frakt tillbaka till oss, andra returkostnader ersätts ej. Om en reklamationstvist skulle uppstå följer vi alltid ARN - Allmäna Reklamationsnämndens rekommendationer.


Skötselråd för päls
Päls bör endast kemtvättas av auktoriserad läder/pälsspecialist. Direkt värme förstör materialets yta. Undvik öppen eld, eluppvärmda bilsäten etc. Äkta päls kan fälla och har en naturligt varierad hårstruktur - detta är alltså inte en orsak till reklamation. Kaninpäls kan fälla mer än vanlig päls och är inte en orsak till reklamation.

Outhämtade paket
Vi fakturerar 400 kr för outhämtade/olevererbara paket samt paket returnerade utan ifylld retursedel.