TERMS & CONDITIONS

Köpvillkor

ALLMÄNT

Monroe World drivs av Moda Nuova Fahion AB (Org nr 556240-0506)
Samtliga priser på Monroe World Online Store är inklusive 25% svensk moms. Vi reserverar oss för eventuella prisfel och prisjusteringar. Om Monroe World upptäcker otillbörligt bruk av rabatter & kampanjer förbehåller vi oss rätten att justera detta. Observera att rabattkoder endast kan användas på varor med ordinarie pris.
Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för få att beställa hos oss.
Alla varor förblir Monroe Worlds egendom till dess att full betalning kommit bolaget tillhanda.
Försök till bedrägerier polisanmäls. Monroe World förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.


Genom att du godkänner Monroe Worlds köpvillkor samtidigt som du lägger din beställning uppstår ett bindande avtal mellan Monroe World och dig som kund.
I samband med att du lägger din beställning accepterar du att du blir betalningsskyldig motsvarande orderns totalbelopp.
Vid mottagen order skickas automatiskt en orderbekräftelse per e-post till din registrerade e-postadress. Denna orderbekräftelse fungerar även som garantibevis efter fullt erlagd betalning.
Monroe World reserverar sig från avvikelse i leverans i de fall lagersaldo varit felaktigt vid tidpunkten för din order. Kan inte Monroe World leverera enligt orderbekräftelse kommer du att kontaktas och ges möjlighet att justera eller annullera din order.
Du kan göra din beställning på Monroe World Online Store dygnet runt, varorna plockas normalt sett nästkommande helgfri vardag.

BETALNING

Monroe World använder sig av Klarna för alla betalningar inom Sverige.
För frågor som rör betalningar hänvisar vi till Klarnas kundtjänst på 08 - 120 120 10.
Klarnas köpvillkor godkänner du i kassan när betalning erläggs.

LEVERANS

Monroe World skickar alla beställningar med DHL Freight. Normal utleverans från oss sker inom 1-3 arbetsdagar. Under reaperioder och dylikt har vi höga orderingångar och då kan utleveransen ta några dagar extra. Monroe World står för transportrisken dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss. Vi arbetar med fasta fraktavgifter och debiterar endast en frakt per order. Vi ansvarar inte för DHL’s interna förseningar. Fraktavgiften beror på vilken typ av leveranssätt du väljer. Om Monroe World inte kan leverera inom avtalad tid informeras du utan dröjsmål om anledningen till förseningen och vi avtalar en ny leveranstidpunkt. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet utan kostnad.

Postpaket – Hämta varorna på postens utlämningsställe
När du väljer DHL Parcel Connect skickar vi din beställning till det utlämningsstället närmast din leveransadress. När vi packat varorna får du en leveransbekräftelse via e-post där du får information om din sändnings kolli-ID, vilket ger dig möjlighet att spåra godset på DHLs hemsida. Giltig legitimation samt avin eller sms:et ska uppvisas vid uthämtning av försändelsen. Är paketet på något sätt skadat är det viktigt att du inte hämtar ut paketet utan meddelar personalen på ombudet att du vägrar paketet på grund av skada, så skickas det tillbaka till oss.

Ej uthämtade försändelser
Monroe World debiterar 200 kr för ej uthämtade paket för att täcka våra kostnader. Om du beställt en vara och ångrar dig efter att vi har skickat ut ditt paket måste du returnera paketet, om du inte skall bli debiterad 200 kr. Självklart får du tillbaka vad varan kostade dig, dock ej eventuella fraktavgifter. Mer info hittar du i köpevillkoren §5 Ångerrätt / retur.


ÅNGERRÄTT/RETUR

Monroe World är inte nöjda förrän du som kund är nöjd. När du handlar på Monroe World Online Store har du alltid 14 dagars ångerrätt. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tar emot dina varor. Om ångerfristens sista dag infaller under en lördag, söndag eller en helgdag förlängs ångerfristen så att den även gäller nästkommande vardag. Returnerade varor skall vara oanvända och i originalförpackning samt eventuella hangtags skall bifogas. Om så inte är fallet kommer en värdeminskning på 100% av varans värde att dras av vid återbetalning. Bifogat i din leverans finns returhandlingar; returformulär, retur- & bytesguide och en returfraktsedel. Vid returer och byten skall Monroe World egna frakthandlingar alltid användas. Monroe World tar ut en kostnad på 45 kr för returfrakten (gäller ej vid byten).

Retur- & bytespolicy
För att göra en retur eller byte på ditt köp använd den bifogade returfraktsedeln. Fyll i samtliga uppgifter i returformuläret. Returformuläret lägger du sedan i det paket du ska skicka tillbaka, tillsammans med dina varor. Packa dina varor som du fick dem från Monroe World . Tejpa fast returfraktsedeln på utsidan av paketet. Lämna in paketet hos ombud och begär kvittens. Vi kontaktar dig via email när vi har behandlat din retur. Vid byte måste en ny beställning läggas på önskad vara. Skriv det nya ordernumret i returformuläret. Har du använt en rabattkod vid det första köpet kommer denna rabatt överföras till din nya order i samband när vi hanterar din retur. Observera att byte gäller endast byte mellan storlek eller färg. Vid frågor, kontakta kundservice via.

 

Återbetalning/värdeminskning vid retur
Återbetalning görs efter att varan har returnerats samt mottagits i sitt originalskick. Vid retur av produkter som inte är i originalskick dras en värdeminskning på upp till 100% av varans värde. Beloppet för varan förs normalt sett tillbaka till kundens konto inom ca 5-10 bankdagar. Eventuell fraktavgift dras från beloppet för varan.



REKLAMATION

Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället och det rör sig om ett produktionsfel. Om du tar emot en vara som det är något fel på vill vi att du så snart som möjligt kontaktar oss via mail, dock senast inom 14 dagar. Maila oss ditt ordernummer med en beskrivning av vad som är fel på varan och hur det uppkom till store@monroeworld.se. Bifoga ett par bilder på produkten som visar hela produkten samt felet i detalj. När vi mottagit mailet kommer vi ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan och återkomma till dig om reklamationen är godkänd eller ej så snart som möjligt men inte senare än inom 30 dagar från det att vi mottagit ditt mail. Samtliga reklamationer måste godkännas av Monroe World innan de skickas tillbaka.
Vid frågor, kontakta Kundservice via store@monroeworld.se

Åtgärd vid reklamation
I första hand så lagar vi din vara alt. skickar dig en ersättningsvara. Om vi ej kan laga eller skicka en ny vara så kommer återbetalning att ske.

 

Återbetalning vid reklamation
Återbetalning görs efter att varan har reklamerats samt mottagits och godkänts som reklamation av Monroe World. Beloppet för varan samt eventuella fraktavgifter förs normalt sett tillbaka till kundens konto inom ca 5-10 bankdagar.

Kortbetalningar och 3D Secure

3D Secure är en av VISA framtagen teknik för att verifiera att den som handlar med ditt kort på internet verkligen är du. Standarden används även av MasterCard. Tekniken innebär att när du använder ditt kort för att köpa varor eller tjänster på internet är det upp till din kortutgivare eller bank att identifiera dig. Identifikationen görs genom att du anger ett personligt lösenord eller kod vid köptillfället. Via krypterad kommunikation kontrolleras detta av kortföretaget via en speciell säkerhetsserver. Detta lösenord har du själv valt eller fått tilldelat av den bank som givit ut kortet. Fördelen för dig som konsument att använda en betaltjänst på internet som erbjuder 3D Secure innebär att du får en möjlighet att verifiera att du är den verkliga kortinnehavaren, vilket innebär mindre risk att kortet används i bedrägligt syfte. Du känner igen en 3D secure-säkrad betallösning genom "Verified by VISA" och "SecureCode". Observera att 3D Secure endast fungerar för dig som skaffat tjänsten via din bank.


TVISTER

Tvist avseende dessa villkor skall avgöras enligt svensk lag, av svensk domstol.