Returer

Om varan inte passar

Du har full returrätt i 14 dagar med förutsättningen att varan returneras i orginalskick;

det vill säga oanvänd och med samtliga etiketter och förpackningar bibehållna. Självklart

har du rätt att prova varan. På grund av hygieniska skäl omfattas dock ej örhängen och

skönhetsprodukter av ångerrätten. 

 

Returer och byten

Du betalar själv din returfrakt tillbaka till oss, förbetalda retursedlar skickas endast ut vid

godkända reklamationer. Vid en godkänd retur måste varan vara oss tillhanda senast 14

dagar efter det att ditt postkontor mottagit paketet. Vi en retur återbetalas den första frakten
á 50.- (150.- utrikes)  som du betalade vi köp.

 

När din retur är administrerad kommer du att få bekräftelse på detta via mail. 

Administreringen sker vanligtvis 5-10 arbetsdagar efter det att vi mottagit din retur. 

Vi återbetalar den ursprungliga köpesumman exklusive frakt- & expeditionsavgifter.

Varor kan endast skickas tillbaka med ett returnummer, det är ditt ordernummer som är ditt returnummer.

Det fyller du i på retursedeln som kommer med ditt paket. Returer får ej skickas mot postförskott.

Vi skickar inga returettiktetter att sätta på paketet.


För närvarande kan du endast byta färg eller storlek på din vara. Önskar du byta till

annan produkt ber vi dig returnera din beställning och lägga en ny. Vill du enbart byta

färg eller storlek på din vara ber vi dig maila kundtjänsten för att reservera det plagg

du önskar byta till. I annat fall kan det hända att varan säljs slut innan vi tagit emot

och administrerat ditt byte. Vi råder alla våra kunder till att skicka sina returer med

Postens Rekommenderade brev (REK). Detta för att du skall kunna spåra ditt paket samt få

ersättning av Posten om det mot förmodan skulle komma bort. Du är juridiskt ansvarig

för varan tills dess att den ankommit till Monroeworld.se, varor som inte kommit fram

återbetalas ej. Du kan enbart göra en retur med PostNord, andra bolag godkännes ej.

 

Returadress:

Monroeworld.se

Box 5876

102 40 Stockholm

 

Öppet köp/retur gällande julklappar

Varor handlade i december månad har öppet köp hela månaden. Returen måste dock

vara oss tillhanda senast den 30 december.

 

Reklamera en vara

När du mottagit din vara är det viktigt att du omgående inspekterar denna. Vid skadad

paketering reklameras detta direkt på plats hos utlämningsstället. Vi ställer höga krav på 

våra leverantörer och garanterar att de varor du beställt av oss levereras felfria. Skulle du

trots detta ha motagit en defekt eller fellevererad vara beklagar vi verkligen och ber dig kontakta

vår kundtjänst hello@monroeworld.se så snart som möjligt. Beskriv kortfattat vad som är fel

med produkten och bifoga gärna ett bildunderlag om du har möjlighet. Vid en godkänd

reklamation skickar vi dig en retursedel via mail. Denna retursedel ger dig fri frakt tillbaka

till oss, andra returkostnader ersätts ej. Om en reklamationstvist skulle uppstå följer vi alltid

Allmäna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Skötselråd Päls

Päls bör endast kemtvättas av auktoriserad läder/pälsspecialist. Direkt värme förstör

materialets yta. Undvik öppen eld, eluppvärmda bilsäten etc. Äkta päls kan fälla och

har en naturligt varierad hårstruktur - detta är alltså inte en orsak till reklamation. Kaninpäls 

kan fälla mer än vanlig päls och är inte en orsak till reklamation.

 

Webbshop och butik

Du kan inte returnera eller byta en vara som du handlat i webbshoppen i vår Monroebutik i

Sturegallerian. Vi har separata lager så detta är tyvärr inte möjligt.

 

Outhämtade paket

Vi fakturerar 400 kr för outhämtade/olevererbara paket samt paket returnerade utan ifylld retursedel.